Top 3 suplimente nutritive pentru barbati

27-11-2020
de catre D. Sam
Top 3 suplimente nutritive pentru barbati

Suplimente nutitive pentru barbati 

Pe langa dietă, bărbații care au un stil de viață activ, au nevoie si de suplimente nutitive care să le completeze nevoile zilnice. Comparativ cu un stil de viață sedentar, un stil de viață activ necesită o rutină zilnică ușor diferită din cauza cerințelor mai mari impuse corpului. În special pentru bărbații activi fizic, există câțiva nutrienți care le pot crește performanța, longevitate și energia in viața de zi cu zi.

Este important să recunoaștem că bărbații au nevoi ușor diferite în comparație cu femeile, din cauza diferențelor fizice, biologice și fiziologice și de aceea regimul alimentar al unui bărbat va arăta, în general, diferit de cel al unei femei. În acest articol, discutam de trei suplimente nutritive pe care bărbații activi le pot lua în beneficiul sănătătii lor.

Este important să amintim că suplimentele trebuie utilizate impreuna cu o dietă sănătoasă si echilibrată, care este compusa din alimente cat mai naturale. Suplimentele nu trebuie luate pentru a înlocui alimentele sănătoase sau folosite pentru a acoperi o anumita parte lipsă din dietă.

Cele mai eficiente suplimente nutritive pentru sportivi 

Toate suplimentele de mai jos au fost selectate din câteva motive particulare. În primul rând, aceste trei suplimente au beneficii dovedite prin cercetări. Vor exista întotdeauna unele discrepanțe în cercetare, cu toate acestea, suplimentele de mai jos au destul de putine contraindicatii în raport cu beneficiile propuse.

Al doilea motiv pentru care următoarele suplimente fac parte din această listă, este reprezentat de beneficiile pe care le pot avea pentru bărbați în special. De exemplu, pot sustine sănătatea mentală, pot creste masa musculară sau producția naturală de testosteron.

Ultimul motiv pentru care aceste suplimente si vitamine fac parte din lista noastra, se datorează usurintei cu care pot fi adaugate in rutina zilnica. Suplimentele de mai jos sunt sigure, atunci când sunt luate cu regularitate și nu necesită prea multă planificare pentru a le încorpora în regimul alimentar deja existent.

1. Proteina

Pudra proteica, face parte din lista noastra de suplimente utile pentru bărbați. Toate tipurile de proteine ​​pot fi utile pentru bărbați, în special pentru cei care au un stil de viață activ. Când vine vorba de suplimentele de proteina ​​și biodisponibilitatea lor, în general, un  izolat de zer va avea rezultate mai bune. Daca discutam de vegani și alte persoane cu restricții in dieta, o pudra proteica vegetala se potrivește mai bine nevoilor lor. 

Beneficiile proteinei

✓ Aminoacizi esențiali - Unul dintre principalele beneficii care rezulta din utilizarea unei pulberi de proteine, este faptul că majoritatea acestora includ toți aminoacizii esențiali. Acestia fiind cheia pentru construirea și repararea mușchilor după antrenamente intense. Unele alimente care conțin proteine ​​nu conțin toți aminoacizii. Deci un supliment vă poate asigura necesarul zilnic de nutrienti.

Cei nouă aminoacizi esențiali includ histidina, izoleucina, leucina, lizina, metionina, fenilalanina, treonina, triptofanul și valina.

Fie că este consumata dupa un antrenament intens sau doar ca o gustare, pudra proteica furnizeaza organismului aminoacizii de care are nevoie.

Proteina ajuta la recuperarea de după antrenament - Pudra de proteine ​​este, de asemenea, o opțiune excelentă pentru recuperarea post-antrenament. Pentru bărbații activi care caută în mod constant îmbunătățirea condiției fizice, a aspectului corpului și a sănătății, proteinele sunt un instrument ușor de stimulare a recuperării după perioadele de activitate.

În urma unui antrenament, corpul va fi mai capabil sa realizeze sinteza proteinelor. Sinteza proteinelor este procesul de utilizare a proteinelor pentru a repara mușchii. Consumul unei pulberi de proteine ​​după un antrenament este o modalitate buna de a vă asigura că organismul începe procesul de recuperare.

✓ Excelenta pentru satietate - Pudra de proteine este excelentă pentru a vă ajuta să vă simți satul pentru perioade mai lungi de timp. Aceasta ​​poate fi amestecata cu apa sau cu cereale si fructe, astfel incat sa puteti obtine o gustare excelentă, mai ales atunci când urmati o dietă stricta.

beneficiile proteinelor

2. Creatina

Dintre toate suplimentele de pe piață orientate spre susținerea performanței antrenamentului, puține suplimente au la fel de multe recenzii pozitive ca și creatina. Creatina este un compus organic care joacă un rol important în reciclarea adenozin trifosfatului (ATP), care este o monedă energetică utilizată de celulele din mușchi și creier.

Acest supliment este fantastic pentru bărbații activi, din mai multe motive pe care le vom enumara mai jos și este ușor de integrat în orice regim alimentar.

Beneficiile creatinei

✓ Capacitate aerobă mărită - antrenamentul poate lua mai multe forme, iar pentru cei care iubesc activitățile precum ciclismul, alergatul, canotajul și antrenamentele de intensitate ridicată in general, creatina joaca un rol esential în creșterea capacității aerobice datorită capacității sale de a crește producția de energie.

Într-un studiu publicat în 2003 în Jurnalul Internațional de Nutriție Sportivă și Metabolismul Exercițiului, autorii au sugerat că creatina a contribuit la îmbunătățirea performanței canotorilor de elită în timpul antrenamentelor lor de rezistență.  

✓ Îmbunătățeste forța musculară și timpul de recuperare - Pentru bărbații activi cărora le place să se antreneze intens și să depășească limitele, creatina este un supliment indicat pentru susținerea atât a recuperării, cât și a producției de energie. Cercetările sugerează că creatina face acest lucru prin valorificarea și maximizarea sistemului energetic fosfocreatinic în mușchiul scheletic. Astfel, dacă sistemele energetice sunt maximizate, atunci există șanse mai mari de creștere a performanței.

✓ Creatina imbunătățeste funcția cognitivă - Pe lângă beneficiile enumerat mai sus, creatina are și beneficii cognitive mentale. În cercetări s-a sugerat că creatina poate juca un rol în stimularea memoriei și a raționamentului prin îmbunătățirea neuroprotecției și a surselor de energie. Un studiu publicat în 2018 în Gerontology Experimental a sugerat că creatina a jucat un rol pozitiv în memorie și raționament la persoanele tinere sănătoase.

creatina beneficii

3. Magneziu

În lumea suplimentelor, magneziu ar putea fi considerat un erou necunoscut. În fiecare zi, magneziul lucrează din greu si are un rol esential în aproximativ 600 de reacții chimice din organism. De fapt, magneziul este important pentru producerea de energie, reglarea sistemului nervos, menținerea genelor, formarea proteinelor, iar lista continuă.

Inutil să spun că magneziul este incredibil de important, mai ales pentru bărbații care nu au un aport suficient al acestui nutrient prin dieta zilnică.

Beneficiile magneziului 

✓ Îmbunătățește starea de spirit si sanatatea creierului - Magneziul joacă un rol critic în starea de spirit si sanatatea creierului. Persoanele cu deficit de magneziu ar putea fi mai predispuse la depresie. Un studiu publicat în 2015 în Journal of the American Board of Family Medicine a sugerat că adulții cu un nivel scazut de magneziu ar putea fi mai predispuși la depresie. Deficitul de magneziu poate face mai dificil ca o persoana afectata sa-si poata menține motivația pentru un stil de viață activ.

✓ Poate ajuta la reducerea tensiunii arteriale - Magneziul a fost mentionat în câteva studii pentru capacitatea de a sustine fluxul sanguin și de a reduce tensiunea arterială. Cercetările recente sugereaza faptul că magneziul contribuie la reducerea tensiunii arteriale.

Suplimente pentru sănătatea bărbaților

Suplimentele pentru barbati de mai sus sunt doar trei exemple pe care acestia le pot include în regimul lor. Alte suplimente utile pentru bărbați includ, uleiul de pește omega 3, vitamina D și zincul.

Consultati intotdeauna medicul înainte de a integra orice supliment nou în rutina zilnica.

Surse:

  1. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2780977/
  2. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6358922/

Comment-uri

Nici o postare găsită

Postare noua